FAQ - GAMEN OP JOUW VERENIGING

Waarom is dit platform gecreëerd?

Dit platform is gecreëerd voor vrijwilligers of leden van verenigingen die iets willen betekenen voor de jeugd van de vereniging. Ben je zelf niet actief betrokken binnen de activiteitencommissie van jouw vereniging? Ook dan kun je op dit platform terecht voor de juiste informatie en tools om draagvlak te creëren bij de leden die hier wel bij betrokken zijn.

Als lid van jouw vereniging kun je zelf aan de slag met alle tools die we delen op de website. Zijn er specifieke mensen binnen de vereniging die gaan over de activiteiten binnen de vereniging zoals een activiteitencommissie? Dan vind je op onze website ook alle informatie en cijfers om draagvlak te creëren binnen jouw vereniging.

Er zijn verschillende redenen waarom je gaming als activiteit in kan zetten op je vereniging.

• Door gaming toe te voegen aan het aanbod van activiteiten, kan je als vereniging een breder publiek aanspreken. Ook creëer je hierdoor een diverser aanbod aan activiteiten binnen je vereniging.
  • Samen gamen vergroot de betrokkenheid onderling tussen de leden.
  • Ontzettend veel jongeren gamen. Door gaming aan te bieden kan je jouw vereniging aantrekkelijker maken voor een jongere generatie.
  • Veel bedrijven zijn geïnteresseerd in het sponsoren van gaming evenementen. Door deze activiteiten toe te voegen biedt je de mogelijkheid voor samenwerkingen en financiële steun van bedrijven die betrokken willen raken bij de vereniging.

Gaming evenementen kunnen op verschillende wijze georganiseerd worden. Per type games of activiteit verschilt ook welke apparatuur nodig is. In stap 2 van het skill program delen we een menukaart met verschillende opties van gaming activiteiten inclusief de benodigde apparatuur om je beeld te geven wat hier bij komt kijken.

Er zijn verschillende mogelijkheden om gaming structureel onderdeel te maken van de activiteiten binnen je vereniging. Lees in stap 6 over de ‘game corner’ Naast een structurele game activiteit biedt dit ook extra sponsormogelijkheden voor bestaande of nieuwe sponsors. Ook delen we in deze stap een toolkit om op terugkerende basis toernooien te organiseren binnen jouw vereniging.

Er zijn ontzettend veel verschillende games die ingezet kunnen worden als activiteit. Per game verschillen de PEGI leeftijden. Deze PEGI classificatie verwijst naar de geschiktheid van een game voor een bepaalde leeftijd. Zo heeft FIFA PEGI-3 en Fortnite PEGI-12. Met verschillende games kun je dus activiteiten organiseren voor alle leeftijdsgroepen.

Heb je na het lezen van alle stappen toch nog vragen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.